Internet to potężne narzędzie promocyjne. Dzięki niemu firmy są w stanie promować swoją działalności na szeroką skalę, wykorzystując znacznie mniejsze nakłady finansowe niż w przypadku tradycyjnego marketingu. Dlatego też znacznie więcej przedsiębiorstw nastawia się na tego rodzaju jako główne źródło reklamy. Media społecznościowe, newslettery, blogi eksperckie, sklepy internetowe z koszykami i propozycjami produktów z tej samej kategorii uzupełniających ofertę. Wszystkie te działania mają na celu lepsze promowanie marki i produktów.

Wśród nich znajduje się jeszcze jeden rodzaj, nieco bardziej techniczny, ponieważ operuje bardziej w strefie za kulisami niż na otwartej przestrzeni, jednak nie umniejsza to znaczenia tego procesu dla działalności gospodarczej. Chodzi o pozycjonowanie Gdańsk, które skupia się na efektywnym umieszczeniu strony na czele list wyszukiwania. Stosuje się w tym celu różnorodne metody i narzędzia wykorzystujące najnowsze technologie – w tym aplikacje mobilne i programy statystyczne, które pokazują ruch sieciowy, afiliacje oraz wiele innych.

Samodzielne przeprowadzenie takiego działania może nie przynieść takich samych efektów, jak działania profesjonalistów z solidnym zapleczem pozycjonerskim.