Proces ten już od dawna nie stanowi problemu. Kłopoty zaczynają się, kiedy przychodzi do skutecznego zoptymalizowania całego serwisu tak, żeby stanowił doskonałą ofertę i nie utrudniał zakupów klientom. Jest to o tyle trudne zadanie, że nie sposób jest przewidzieć, w jakich okolicznościach konsument zdecyduje się na zainicjowanie transakcji: czy będzie miał dużo czasu, czy będzie to myśl na ostatnią chwilę, czy też będzie bardzo długo szukał, aż w końcu trafi na zadowalającą go ofertę. Wszystkie te czynniki mają duże znaczenie w przypadku promocji biznesu.

Skuteczne i efektywne tworzenie sklepów internetowych Gdańsk to zadanie wymagające sporej wiedzy z zakresu informatyki, psychologii i biznesu, zwłaszcza z obszaru marketingu i promocji, ponieważ angażuje każde z nich, a dodatkowo jest stania innego rodzaju wyzwania – jak odczucia estetyczne, funkcjonalności, czas ładowania, dostępność i czytelność dodatków, jasność obsługi i wiele innych. Proces kupowania w Internecie jest czynnością zdawałoby się znacznie bardziej skomplikowaną niż robienie tego w sklepach stacjonarnych, gdzie wybór jest podyktowany konkretną decyzją, a nie chwilą.