Prowadzenie internetowego sklepu nie polega wbrew pozorom wyłącznie na dbałości o oferowane produkty czy intuicyjność poruszania się po witrynie internetowej tego sklepu. Równie ważne co wspomniane wcześniej czynniki jest pozycjonowanie sklepów internetowych . Od tego bowiem w bardzo dużym stopniu zależy widoczności sklepu w wynikach organicznych. Skuteczne pozycjonowanie od dawien dawna uznawane jest za jedną z najlepszy metod reklamy internetowej i promowania produktów oferowanych przed dany sklep internetowy.

 

Niemal wszystkie portale jakie na codzień prężnie działają w branży e-commerce są niezwykle rozbudowane, dlatego też i pozycjonowanie w ich przypadku wygląda zupełnie inaczej, niż w przypadku standardowych witryn internetowych. Dlatego też pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga nie tylko dużej wiedzy i umiejętności, ale również dość pokaźnego doświadczenia. Osoby stawiające swoje pierwsze kroki w pozycjonowaniu mogą sobie niestety nie dać rady z pozycjonowaniem tak rozbudowanej i czasem trudnej struktury, jaką jest sklep internetowy. Przy takim pozycjonowaniu sprawdzają się zupełnie inne modele, niż przy pozycjonowaniu tradycyjnym.