Działania związane z budowaniem świadomości marki są liczne i bardzo często dość trudne, wymagające poświęcenia mnóstwa czasu oraz posiadania odpowiedniej specjalistycznej wiedzy. Chociaż zarządzanie marką to coś, czego można się nauczyć, to jednak nie każdy będzie w stanie sobie z takim zadaniem w stopniu wystarczającym poradzić. Budowanie świadomości marki jest połączeniem sztuki oraz nauki, dlatego też do takiego zajęcia nadają się przede wszystkim osoby bardzo kreatywne i twórcze, które swoją wiedzę potrafią połączyć z bardzo nowatorskimi pomysłami, które potrafią wyróżnić te jedną, konkretną markę spośród wszystkich innych dostępnych na rynku.

 

Skuteczne budowanie świadomości marki ma kluczowe znaczenie dla tego, czy odniesie ona rynkowy sukces, czy osiągnie spektakularną porażkę. Budować świadomość marki należy przez cały czas, nie tylko na etapie wprowadzania produktu na rynek. Czasem zdarza się tak, że nawet każdy, najmniejszy błąd może spowodować fakt, iż dana marka będzie cieszyła się niezbyt pochlebną opinią. Kluczem do dobrego marketingu jest ciągła i nieustająca dbałość o wizerunek marki.